JAK ROZMAWIAĆ Z KANDYDATEM, ŻEBY DOWIEDZIEĆ SIĘ TEGO, CZEGO CHCEMY SIĘ DOWIEDZIEĆ
CZYLI
JAK ZADAWAĆ PYTANIA
JAK SŁUCHAĆ ODPOWIEDZI
JAK NA PODSTAWIE ODPOWIEDZI WNIOSKOWAĆ
Jeśli nie wiesz jak zadać właściwe pytanie, nie dowiesz się niczego
(W.Edward Deming)
Rozmowa rekrutacyjna jest jedną z metod weryfikacji kompetencji kandydata. Poświęcamy jej osobny moduł, bo jest – i z pewnością zawsze będzie – najważniejszym elementem procesu rekrutacyjnego.
Stosowane narzędzia psychometryczne czy też różne metody weryfikacji wiedzy, umiejętności czy kompetencji są z reguły narzędziami wspierającymi proces, nic jednak nie jest w stanie zastąpić rozmowy.
A rozmowa sama w sobie, przeprowadzona w odpowiedni sposób, daje bardzo szerokie możliwości poznania i zweryfikowania osoby siedzącej naprzeciw nas.
POKAŻEMY CI:
Co w praktyce oznacza efektywna rozmowa kwalifikacyjna
Na czym polega wywiad behavioralny, jak go efektywnie stosować w trakcie rozmowy
Jak budować konkretne i trafne pytana, weryfikujące kluczowe dla nas fakty, doświadczenia i kompetencje
Jak praktycznie weryfikować doświadczenia i sprawdzać kompetencje, dobierając pytania pytania i pogłębiając rozmowę
Jak weryfikować niejasne odpowiedzi i jak radzić sobie w sytuacjach trudnych