BUDOWANIE ASERTYWNEJ POSTAWY
Praca z ludźmi przynosi ze sobą wiele sytuacji trudnych. Testowanie decyzyjności, próby manipulacji czy grania na emocjach to tylko niektóre nich. Brak odpowiedniej postawy oraz umiejętności radzenia sobie z nimi może obniżać efektywność naszych działań. Sprawność radzenia sobie z tymi wyzwaniami wpływa bowiem zarówno na skuteczność w rozmowach z kandydatami, jak i na jakość relacji biznesowych z klientami.
Jak może pomóc nam praca nad postawą? Rozwijanie asertywności przekłada się na pewność siebie, stanowczość i autentyczność w relacjach interpersonalnych. Wymaga ona wypracowania odpowiedniego nastawienia w myśleniu o sobie, innych oraz znaczących relacji oraz umiejętności stawiania granic czy reagowania na krytykę. W efekcie przynosi siłę przebicia oraz zwiększa wpływ na to, w jaki sposób wyjdziemy z wyzwania sytuacji trudnej.
POKAŻEMY CI JAK:
Jakie postawy prezentujemy w sytuacjach interpersonalnych oraz jakie konsekwencje za sobą pociągają
Jak rozwijać własną postawę asertywną oraz w jakich sytuacjach będzie ona procentować
Jak stawiać granicę, reagować na krytykę i wyrażać opinię w sposób, który buduje porozumienie, a nie prowokuje konflikty
Jak jasno wyrażać swoje oczekiwania i konsekwentnie egzekwować ustalenia