Procesy HR
Strategia HR jest pochodną strategii i celów biznesowych, jest takim doborem i dostosowaniem działań, operacji i procesów, które finalnie mają sie złożyć na osiągnięcie celu biznesowego, oczekiwań po stronie biznesu oraz wizerunku jaki chce się tworzyć wokół firmy i samej funkcji HR.
Nasze podejście w projektach z obszaru HR opiera się na dwóch podstawowych założeniach:
- Wszystkie działania HR powinny mieć spójne podstawy, które stanowią logikę myślenia o HR, kształtowania procesów i wprowadzania działań HR oraz stanowią wyznacznik parametrów dla procesów HR.
- Aby efektywnie wdrażać rozwiązania w poszczególnych obszarach HR, należy zbadać, jakie są realne oczekiwania po stronie wszystkich zainteresowanych i zaangażowanych w proces stron.
Takie podejście do kwestii związanych z HR jest nie tylko skuteczne, spójne i konsekwentne, ale również sprawia, że podejmowane na tej podstawie działania są wiarygodne (dla kandydatów, pracowników, partnerów biznesowych, otoczenia etc.).
Modelowanie i optymalizacja procesów HR
audyt / modelowanie / optymalizacja/ parametryzacja i KPI’s procesowe / rekomendacja narzędzi / wsparcie przy implementacji / narzędzia wspomagające / komunikacja w procesach
Procesy HR oparte na wartościach
rekomendacje implikacji procesowych, wynikających z deklarowanych i komunikowanych wartości firmy / spójność EVP na poziomie procesów / candidate experience, employee experience
Aspekty i wymogi prawne procesów HR
ochrona danych osobowych / regulacje prawne dotyczące obszarów HR / dokumentacja / polityki i procedury
Modelowanie struktury
tworzenie optymalnej struktury organizacyjnej / przypisywanie zadań, odpowiedzialności i uprawnień / grupowanie stanowisk / wartościowanie stanowisk
Opisy stanowisk pracy
opisy ról, zadań i wynikających z nich odpowiedzialności i decyzyjności / rekomendacje KPI’s stanowiskowych
Modele / mapy kompetencji
określenie zespołu cech, postaw, zachowań jakimi liderzy /pracownicy powinni kontrybuować do postawionych przed nimi zadań / określenie pożądanych przejawów i poziomów kompetencji dla poszczególnych ról i stanowisk